Byggsandra kan vinna pris

Genom sociala medier och nätverksträffar vill Byggsandra stärka bilden av byggbranschen utåt. Nu kan Sandra Mobaraki vinna pris för sin satsning.

Det är Marknadsföreningen Stockholm som har offentliggjort de nominerade i de priser som delas ut under Årets Marknadschef i februari. Sandra Mobaraki är en av fyra nominerade i kategorin Årets framtidslöfte. Priset delas ut till en talang inom marknad och/eller kommunikation ”med förmåga att kombinera analys med kreativitet för att skapa aktiviteter som påverkar och ger effekt”.

– Det känns jättebra bara att bli nominerad. Mitt mål är att stärka byggbranschens status utåt och det här är en möjlighet att nå ut ännu mer med Byggsandra, säger Sandra Mobaraki.

När det gäller framtiden för Byggsandra kommer hon att satsa på nå ut till fler och jobba tillsammans med branschen kring employer branding, främst genom hennes sociala medier där hon har en engagerad följarskala.

– Under 2019 har jag arrangerat fyra träffar med nätverket Byggbranschens kvinnor i Stockholm och Göteborg. Under 2020 vill jag satsa på fler träffar. Sedan ska jag försöka samverka med fler företag och göra besök på byggen, säger Sandra Mobaraki.

ANDERS SILJEVALL

Reporter

anders@byggindustrin.se

Läs hela artikeln här